Про Інтернет разом з та
МОДУЛЬ №3 КОМУНІКАЦІЯ В ІНТЕРНЕТІ Скачати PDF

Комунікація в Інтернеті

Інтернет відкриває нові можливості для спілкування.

Ділитися враженнями та новинами, заводити нові знайомства, спілкуватися з друзями по всьому світу, знаходити спільноти за інтересами — усе це робить життя яскравішим та насиченішим.

І, звичайно, онлайн тобі легше виразити свою індивідуальність і розкрити себе. Немає бар’єру скутості — ти можеш почувати себе вільніше, ніж спілкуючись у реальному житті.

Усе це позитивні сторони комунікації в Інтернеті. Використовувати ці можливості потрібно осмислено, щоб не зашкодити ні собі, ні іншим.

ЗМІСТ

  1. Самопрезентація в мережі
  2. Кодекс етичної поведінки
  3. Знайомства в Інтернеті
  4. Протидія агресії в Інтернеті
  5. Відповідальність

Самопрезентація
в мережі

В Інтернеті ти можеш створювати різні віртуальні «я» і таким чином пізнавати, шукати себе.

Однак експериментуючи зі своїм віртуальним образом, пам’ятай, що будь-які дії в Інтернеті можуть безпосередньо вплинути на твою репутацію в реальному житті. Не секрет, наприклад, що роботодавці перевіряють профілі потенційних співробітників у соціальних мережах під час прийому на роботу. Тому подумай, яку інформацію про себе можна давати у відкритому доступі.

Не тіш себе ілюзіями щодо анонімності в мережі. Будь-яка «закрита» інформація може стати відкритою, а публікації в багатьох спільнотах відкриті від початку. На твою репутацію може впливати й те, яку інформацію поширюють про тебе інші.

Час від часу приміряй на себе посаду PR-директора і створюй власну репутацію. Усе, що розміщено в мережі про тебе, не втрачається, а перетворюється на цифровий слід. Проведи його корекцію — видали або закрий доступ до занадто особистої інформації, попроси інших прибрати розміщені про тебе конфіденційні дані.

Ось іще декілька корисних порад:

  1. Пам’ятай про «правило бабусі»: перш ніж розмістити матеріал, уяви, що подумала б твоя бабуся, якби побачила цей контент. І не публікуй того, чого не зміг би сказати співрозмовнику в лице.
  1. Будь увічливим, не відповідай агресією на агресію. Навіть якщо ти правий, не дозволяй хвилинному гніву показати тебе в невигідному світлі. Тих, хто навмисне тебе провокує і намагається образити, можна проігнорувати, заблокувати або зупинити за допомогою дорослих.
  2. Твій профіль у соціальних мережах для роботодавця може стати найкращим резюме. Не соромся розповідати про свої захоплення, професійні досягнення, про участь у суспільно корисних справах. Нехай інформація, яку побачить роботодавець, покаже твою відповідальність та творчий потенціал.
  3. Контролюй доступ до своєї інформації. Профіль краще зробити закритим, обмежити видимість окремих особистих публікацій, а пости в Google+ рекомендуємо сегментувати за колами. Не забувай про спеціальне налаштування безпеки.

Кодекс етичної
поведінки

Будь-яка спільнота базується не лише на спільних інтересах, а й на взаємній повазі. Перш ніж приєднатися до групи, вивчи правила поведінки в ній і виріши, чи готовий ти їх дотримуватися. Якщо ти поділяєш цінності спільноти, то її правила не здадуться тобі посяганням на твою свободу. Розглянемо на прикладі YouTube.

Правила спільноти:

  1. Прочитай матеріали, розміщені в нашому центрі безпеки, і дотримуйся їх на YouTube.
  2. Не розміщуй відео, яке містить сцени грубого поводження з тваринами, прийому наркотиків, виготовлення бомб та інших аморальних дій.
  1. Детально показане або безпричинне насильство неприпустиме. Якщо в твоєму відео комусь заподіюють біль, нападають на когось або ображають, не розміщуй це відео.
  2. YouTube — не місце для скандалів. Не розміщуй жорстокі відео нещасних випадків, трупів тощо.
  3. Дотримуйся авторських прав. Додавай тільки створені тобою відео або ті відео, на використання яких ти маєш дозвіл. Це означає, що не слід додавати відео, створені не тобою, або використовувати в своїх відео матеріали, авторськими правами на які володіє хтось інший, наприклад музичні доріжки, фрагменти програм, захищених авторським правом, або відео, створені іншими користувачами, без їх дозволу. Щоб отримати додаткові відомості, прочитай наші поради щодо авторського права.
  1. Ми поважаємо різні точки зору, навіть найнепопулярніші; загалом, ми за свободу слова. Однак ми не допускаємо розпалювання нетерпимості (висловлювання щодо групи людей з апеляцією до таких понять, як расове або етнічне походження, релігія, обмежена дієздатність, стать, вік, статус ветерана, сексуальна орієнтація або статева самоідентифікація).
  2. Ми нетерпимо ставимося до нападок, чіплянь, погроз, образ, порушення конфіденційності чи розкриття особистої інформації інших учасників. Кожному, кого буде викрито в скоєнні таких вчинків, доступ на YouTube буде закрито назавжди.
  3. Ніхто не любить спам. Не створюй неправильних описів, тегів, назв або ескізів із метою збільшити кількість переглядів.
  1. Не слід розміщувати великі обсяги нецільового, небажаного або повторюваного змісту, у тому числі коментарі та особисті повідомлення.

Увага!

Постався до цих правил якомога серйозніше. Не порушуй їх, інакше твій акаунт може бути заблоковано або видалено. У цьому випадку нові акаунти створювати забороняється.

Якщо ти помітив порушення викладених правил, будь відповідальним учасником спільноти: познач відео прапорцем, щоб співробітники YouTube перевірили матеріал.

Знайомства в Інтернеті

Завдяки спілкуванню в Інтернеті в тебе з’явилося багато нових знайомих і друзів. Це чудово!

Однак ти вже зрозумів, що, знайомлячись із людиною онлайн, не можна бути цілком упевненим, що він той, за кого себе видає. Тривалість знайомства, обмін фотографіями, дзвінки телефоном, відеодзвінки — ніщо не може дати 100%-ї гарантії, що онлайн-другу можна повністю довіряти.

Найбезпечніше додавати в друзі тих, кого ти чи твої знайомі знаєте особисто. Якщо ти вирішив зустрітися з людиною, з якою спілкувався тільки в мережі, признач зустріч у громадському місці і візьми з собою друзів.

Попередь батьків або іншого дорослого про те, куди ти збираєшся, сповісти про місце та час зустрічі, спитай поради.

Дуже важливо вміти сказати «ні» і покликати на допомогу в складній ситуації. Не мовчи і не бери провину за подію на себе — на те й розраховує зловмисник. Дій рішуче — клич на допомогу дорослих.


Протидія агресії в Інтернеті

Деякі користувачі дають вихід своєї агресії в Інтернеті, ображаючи інших або навмисно провокуючи конфлікт. Таку поведінку називають «тролінгом» або «кібербулінгом». Вступаючи в конфлікт з таким користувачем, дуже легко втратити над собою контроль і самому стати агресором.

Троль — небезпечний противник і маніпулятор. Він уміє намацувати слабкі місця і бити по них.

У цій ситуації намагайся бути чесним із самим собою: подумай, чому тебе так зачіпають слова троля. Розуміння причини гніву допоможе тобі заспокоїтися.

Твоє головне правило в конфлікті: не годувати троля! Не намагайся його провчити або довести свою правоту. Ігноруй його випади.

Відчуваєш, що ситуація зайшла далеко, — заблокуй «кривдника», розкажи дорослим або звернися за підтримкою до модераторів сайту. На всіх сервісах Google є функція, яка дозволяє повідомити адміністраторів про агресивну поведінку інших користувачів.

Іноді тролінг переходить у цілеспрямоване цькування, або булінг. Жертвою булінгу може стати будь-який користувач мережі, незалежно від віку та статі. Тому не варто соромитися й мовчати, якщо ти потрапив у подібну ситуацію. Часто бездіяльність жертви і безкарність ще більше провокують агресора. Обов’язково звернися до дорослих!

Відповідальність

Будь відповідальним за свої вчинки в Інтернеті так само, як і в реальному житті. Ми віримо, що в своїй поведінці ти керуватимешся щирим прагненням до позитивного та цікавого спілкування.

Упевнені, ти дотримуєшся цих правил:

  1. Кажеш або пишеш співрозмовнику в Інтернеті тільки те, що зможеш сказати людині у вічі.
  2. Не вдаєшся до анонімності для образи або обману іншої людини.
  1. Публікуєш фотографії інших людей тільки з їх дозволу.
  2. Уникаєш спілкування з агресором. Якщо не виходить владнати ситуацію мирним шляхом, звертаєшся по допомогу до дорослих або компетентних співробітників.
  3. Відповідаєш повним ігноруванням на випади троля і, якщо дозволяють настройки, додаєш його в чорний список.

Висновки

Інтернет — це необмежені можливості для спілкування. Твої слова й дії в мережі створюють певний образ, який впливає на твою репутацію в реальному житті.

Пам’ятай, що Інтернет — це публічний простір. Будь уважним до того, яку інформацію ти публікуєш про себе та своїх друзів. Не розміщуй занадто особисту інформацію. Використовуй інтернет-налаштування, щоб убезпечити доступ до особистих даних. Якщо раптом хтось намагається маніпулювати тобою — не мовчи, звернися до компетентних людей за допомогою!

Оскільки будь-яка комунікація зачіпає інтереси інших, слід дотримуватися певних правил спілкування. Додержуватись кодексу поведінки спільнот, до яких ти належиш. Бути ввічливим, не допускати агресії як на свою, так і на чужу адресу. Уникати контактів із тролями та провокаторами. Виконуючи ці прості правила, ти зможеш отримати задоволення від спілкування і заслужити повагу своїх співрозмовників.

1. Вступ: Комунікація в Інтернеті

2. Самопрезентація в мережі | 1

3. Самопрезентація в мережі | 2

4. Кодекс етичної поведінки | 1

5. Кодекс етичної поведінки | 2

6. Знайомства в Інтернеті

7. Протидія агресії в Інтернеті

8. Відповідальність

9. Висновки

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • зміст