Гордійчук Ярослав Автор
Гордійчук Ярослав
Гордійчук Ярослав
Гордійчук Ярослав
Автор
Автор зі значним досвідом у сфері iGaming. У своїх текстах Ярослав не тільки відкрито ділиться всіма тонкощами гри, а й навчає обирати тільки найкращі слоти в портфоліо виключно надійних онлайн казино.
Олена Билиця Перевірка фактів
Олена Билиця
Олена Билиця
Олена Билиця
Перевірка фактів
Автор та редактор з багаторічним досвідом роботи у гемблінг індустрії. Місія Олени це передавати гравцям власний досвід гри в онлайн казино та ділитись експертизою.

З 1 липня 2025 року в Литві почала діяти нова хвиля обмежень на рекламу азартних ігор. Це лише перший крок у рамках масштабного плану, який передбачає повну заборону реклами гемблінгу до 2028 року. Мета очевидна: зменшити доступність азартних ігор і знизити пов’язані з ними соціальні ризики.

За новими правилами:

  • Брендинг дозволено тільки на офіційних локаціях: логотипи та назви операторів можна розміщувати лише в офісах або наземних гральних закладах.
  • Сайти операторів можуть містити назву та логотип бренду, але не більше.
  • Телевізійна, радіо- та онлайн-реклама обмежується 15 секундами й допускається лише у визначені часові проміжки:
    • з 06:00 до 18:00 — до трьох разів на годину
    • з 18:00 до 00:00 — не більше двох разів на годину
  • Заборонено прямі посилання з реклами на сайти ставок.
  • Зовнішня реклама повністю заборонена (наприклад, на білбордах)

Гемблінгові компанії все ще можуть:

  • спонсорувати спортивні події,
  • підтримувати культурні заходи,
  • бути партнерами трансляцій і спортсменів.

Але при цьому заборонено включати назву оператора в офіційну назву команди чи ліги.

Як пояснює радниця литовського регулятора азартних ігор Сандра Віткевічюте:

“Мета цих змін — зменшити доступність азартних ігор і шкоду, яку вони можуть завдавати суспільству”.

Йдеться не лише про рекламу, а й про поступову зміну ставлення до гемблінгу в країні.

До 2028 року планується повністю заборонити будь-яку рекламу азартних ігор, включаючи онлайн, телебачення та будь-яку форму спонсорства з публічним розголосом. Уже зараз медіа, які не спеціалізуються на гемблінгу, не можуть публікувати інформацію про ставки та казино.

Планується повністю заборонити рекламу азартних ігор

Литва — не перша країна, яка рухається в напрямку жорсткого регулювання реклами азартних ігор. Подібну практику вже застосовують Італія, Іспанія та Бельгія, а з 2024 року аналогічні ініціативи почали з’являтися й в Україні. 

В Україні питання реклами азартних ігор також поступово стає жорсткішим. 

У 2024 році Верховна Рада ухвалила в першому читанні законопроєкт №9256-д, який пропонує:

  • заборонити рекламу азартних ігор у громадському транспорті, на білбордах та у медіа без спеціального маркування;
  • обмежити кількість онлайн-реклами;
  • ввести механізми самовиключення для гравців;
  • встановити відповідальність за рекламу нелегальних операторів.

У січні Президент Володимир Зеленський підписав закон щодо посилення контролю на гральному ринку, КРАІЛ було ліквідовано, а натомість створено Плейсіті.

Нові литовські правила — це виклик для брендів, які прагнуть легально просуватися на ринку, але й шанс переосмислити, як саме взаємодіяти з аудиторією без шкоди для суспільства.

Слідкуйте за оновленнями на нашому сайті та в  телеграм-каналі Prointernet|Надійний гід у світі онлайн-казино!

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *