Гордійчук Ярослав Автор
Гордійчук Ярослав
Гордійчук Ярослав
Гордійчук Ярослав
Автор
Автор зі значним досвідом у сфері iGaming. У своїх текстах Ярослав не тільки відкрито ділиться всіма тонкощами гри, а й навчає обирати тільки найкращі слоти в портфоліо виключно надійних онлайн казино.
Олена Билиця Перевірка фактів
Олена Билиця
Олена Билиця
Олена Билиця
Перевірка фактів
Автор та редактор з багаторічним досвідом роботи у гемблінг індустрії. Місія Олени це передавати гравцям власний досвід гри в онлайн казино та ділитись експертизою.

З жовтня цього року в Румунії офіційно забороняють використання знаменитостей у рекламі онлайн-казино. Нові правила стосуються телебачення, радіо та інтернету. На білбордах таку рекламу все ще дозволено розміщувати.

Національна рада з питань аудіовізуалу (CNA), румунський регулятор гральних ігор, ухвалив закон, який повністю забороняє зіркову рекламу грального бізнесу в медіа. Під заборону потрапляють:

  • телевізійна реклама
  • радіо
  • онлайн-платформи (у тому числі YouTube, Instagram, TikTok тощо)

Дата старту обмежень — 6 жовтня 2025 року.

Це означає, що у зірок шоубізнесу більше не буде права "світитись" в рекламі онлайн-казино

Це означає, що у зірок шоубізнесу, спортсменів, блогерів та інших впізнаваних персон більше не буде права “світитись” в рекламі онлайн-казино в цих каналах.

На вуличну зовнішню рекламу закон не поширюється, оскільки це вже інша сфера регулювання — парламентська. Тобто зображення зірки на білборді поки що дозволено.

Хто така “знаменитість” на думку регулятора?

У Румунії вже почались дискусії: як CNA визначатиме, хто є “зіркою”? Голова ради Валентин Жукан пояснив: будуть застосовуватись ті самі критерії, які раніше використовували самі казино для вибору своїх амбасадорів.

Тобто, якщо ти відома особа і твоє обличчя може впливати на вибір гравця — ти потрапляєш під заборону.

Є три причини чому це важливо та необхідно:

  1. Захист молоді. Регулятор аргументує свою позицію результатами досліджень: впізнавані обличчя стимулюють інтерес до гри, особливо серед молоді.
  2. Перший крок до саморегуляції. За словами Жукана, кінцева мета — досягти стану, коли компанії самі встановлюють етичні межі в рекламі, як це працює в “цивілізованих країнах”.
  3. Тренд глобальний. У травні 2025 року подібну заборону запровадила Кенія. А в Бразилії та Аргентині почали штрафувати інфлюенсерів за рекламу нелегальних казино.

Для грального бізнесу в Румунії — це новий виклик. Брендам доведеться переосмислити свої рекламні кампанії: менше облич — більше креативу.

І хоча ринок ще матиме три місяці на адаптацію, тренд вже очевидний: епоха реклами з зірками у гемблінгу поступово завершується.

В Україні ситуація поки інша, але тенденція до жорсткішого контролю за рекламою азартних ігор зростає. Варто очікувати, що й у нас подібні ініціативи можуть з’явитися, а особливо на фоні обговорень довкола лудоманії та соціальної відповідальності.

Хочеш читати більше класних новин про світ онлайн-казино, зміни в законодавстві та тренди ринку? Підписуйся на наш Telegram-канал Prointernet|Надійний гід у світі онлайн-казино!

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *