Під час війни онлайн-казино стали джерелом швидкого задоволення, що призвело до поширення ігрової залежності серед населення, а особливо серед військових.

29 березня військовослужбовцем 59 бригади Павлом Петриченком була зареєстрована петиція про обмеження онлайн-казино, яка майже миттєво набрала 25 000 підписів. Петиція вимагала заборони доступу казино для військових, реклами з воєнною символікою, співпраці казино з благодійними фондами тощо.

Петиція про обмеження азартних ігор

На петицію відреагував президент, і 5 квітня був зареєстрований і прийнятий у першому читанні законопроєкт 9256-д про реформу ринку азартних ігор

Але новий законопроєкт не розвʼязує ключового питання.

Центр дослідження законодавства України дослідив законопроєкт № 9256-д, який має реформувати ринок азартних ігор та розв’язати гостру проблему лудоманії у військовослужбовців. 

Законопроект про обмеження азартних ігор

Попри те, що законопроєкт був зареєстрований оперативно, відреагувавши на резонансну петицію про обмеження онлайн-казино під час воєнного стану, його зміст не відповідає первинним вимогам цієї петиції. Замість конкретних механізмів обмеження доступу військових до азартних ігор онлайн, законопроєкт лише відкладає розв’язання цього питання.

  1. Згідно із запропонованими змінами, визначити порядок обмежень для військовослужбовців має Кабінет Міністрів. Однак на розроблення відповідної нормативної бази уряду відведено 3 місяці.
  2. Безпосереднє впровадження обмежень покладається на новостворені регуляторні органи замість чинної Комісії з регулювання азартних ігор. Але створення цих органів також затягнеться на кілька місяців після ухвалення законопроєкту.
  3. Пропонований механізм блокування переказів військових на рахунки онлайн-казино сформульований настільки нечітко, що його ефективність викликає сумніви.

Наявні в чинному законодавстві норми про заборону участі в азартних іграх за рішенням суду або на вимогу родичів могли б бути доповнені й для військових. Однак цього не зроблено.

Законопроєкт №9256-д лише імітує розв’язання проблеми лудоманії серед військових. Фактично ж появи працюючих механізмів обмеження доступу для цієї групи ризику доведеться очікувати ще щонайменше рік, якщо не більше.

Законопроєкт потребує значного доопрацювання, зокрема в частині якомога швидшого запровадження ефективного механізму обмеження доступу до онлайн-казино для вразливих категорій, зокрема військових.

Також варто відмовитись від ідеї ліквідовувати існуючий регулятор (КРАІЛ), недоліки якого можна виправити, замість непрозорого створення двох нових органів в умовах браку коштів на їхню роботу.

У підсумку, законопроєкт №9256-д фактично не вирішує гострої проблеми ігрової залежності серед військовослужбовців, яка мала стати його ключовою метою згідно з первинною петицією. Натомість він містить ризики корупції та погіршення ситуації на ринку азартних ігор загалом.

Олена Билиця( Головна авторка та редакторка проєкта )

Автор та редактор з багаторічним досвідом роботи у гемблінг індустрії. Місія Олени це передавати гравцям власний досвід гри в онлайн казино та ділитись експертизою.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *