У понеділок 13 травня у Верховній Раді відбулася зустріч робочої групи з обговорення резонансного законопроєкту №9256-д щодо регулювання гральної діяльності. Утім представники Мінцифри на зустрічі були відсутні, що дивно, адже раніше очікувалось, що задля більшої ефективності повноваження та функції КРАІЛ передадуть Мінцифрі.

Верховна Рада України

За словами нардепа Данила Гетманцева, на робочій групі було вирішено повністю заборонити рекламу гральних послуг, крім тієї, що міститься безпосередньо в самих гральних закладах. Також буде заборонено спонсорство азартних ігор, хоча наразі ще тривають дискусії щодо можливого виключення для спонсорування спортивних заходів.

Гетманцев зазначив, що майже повністю підтримані пропозиції про запровадження різноманітних обмежень для гравців: ліміту тривалості гри, максимальної суми витрачених коштів, використання лише одного грального акаунту тощо. Також підтримано заборону участі в іграх для військовослужбовців.

Крім того, робоча група врахувала зауваження та пропозиції від Нацбанку України. Планується запровадити додаткові підстави для анулювання ліцензій операторів – наявність податкового боргу та використання незаконних способів розрахунку.

Гетманцев наголосив, що істотно розширено механізми блокування та припинення діяльності нелегальних онлайн-майданчиків для азартних ігор. Всі нові вимоги та обмеження впроваджуватимуться як для казино і букмекерів, так і для лотерейного бізнесу.

Робота над вдосконаленням законопроєкту триває з урахуванням пропозицій усіх зацікавлених сторін.

За словами народного депутата Ярослава Железняка, знову багато технічних питань стикаються з відсутністю системи онлайн-моніторингу ДСОМ для контролю ринку.

“Це рішення Кабміну, яке не потребує закону – тільки виконання. Пам’ятаєте рішення РНБО про гральний бізнес ще в квітні? Там було доручення Кабміну із строком до 7 травня. Сьогодні вже 13 травня, але системи досі немає”, – наголосив Железняк.

“Дві ключові речі, які треба робити негайно: запровадити онлайн-моніторинг та змусити медіа дотримуватися чинного закону про рекламу – демонтажами та штрафами”, – повідомив економічний експерт Центру економічної стратегії Юрій Гайдай.

Графік надходження від грального бізнесу

Гайдай повідомив кілька ключових спостережень про поточний стан ринку:

  1. Зростає концентрація ринку, найбільший гравець збільшив частку з 33% до 45-47%.
  2. Співвідношення виплат до ставок тримається на рівні 70-75%.
  3. Третій місяць поспіль надходження перевищують 1 млрд грн, в березні 2,17 млрд грн.
  4. Зростання відбувається за рахунок податку з GGR, водночас ПДФО від виграшів стагнує і не відповідає обсягам ринку.

Довідково

Законопроєкт N9256-д має сприяти вирішенню проблеми загострення поширення ігрової залежності під час воєнного стану, зокрема, серед військовослужбовців, які перебувають в екстремальних стресових умовах, що може спричиняти підвищені ризики формування ігрової залежності. Мета законопроєкту – врегулювати на законодавчому рівні питання організації та проведення азартних ігор в Україні, створити прозорі і рівні умови для учасників ринку, а також запровадити ефективний державний контроль та нагляд.

Законопроєкт викликав гарячі дискусії через пропозицію заборонити всю рекламу азартних ігор, включно зі спонсорством спортивних заходів. Оператори ринку наполягають на пом’якшенні цієї норми.

Також тривають суперечки навколо запровадження держмоніторингу, посилення контролю над галуззю та питання ліцензування.

Наразі законопроєкт активно доопрацьовується у Верховній Раді з урахуванням пропозицій різних сторін.

Олена Билиця( Головна авторка та редакторка проєкта )

Автор та редактор з багаторічним досвідом роботи у гемблінг індустрії. Місія Олени це передавати гравцям власний досвід гри в онлайн казино та ділитись експертизою.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *